Czumalova nástěnka

Březen 4, 2012

TŘI PÍCHNUTÍ PRSTEM DO KYBERPROSTORU

Filed under: PRSTEM UKÁZÁNÍ — V. Cz. @ 11:07 pm

Věřím ve smysl toho, co tu provozuji, jinak bych to ostatně neprovozoval, zároveň mi je ale trochu žinantní ukazovat prstem: Tohle si přečtěte! Je to ale běžná zvyklost akademického světa a nostalgicky vzpomínám na časy, kdy se mi jí na mých předchozích působištích dostávalo vrchovatě. Až hlad člověka naučí vážit si hojnosti. Dokud ji má, má ji za samozřejmou a v akademickém prostředí ji snadno považuje za jakýsi přírodní zdroj. Žinantní mi to je z důvodu možná malicherného: Jsou texty, které čtu, opravdu důležité? Nejeví se mi důležitými jednoduše proto, že je čtu já? Snad ne, výchozí podmínkou tu zůstává, že si musím připadat důležitý, což si věru nepřipadám. Ukazuji prstem na některé texty s vírou, že tím plním kantorskou povinnost. U knih s tím mám problém menší, chci teď ale ukázat na pár textů, které materiální podobu nemají:
Historička umění prof. Milena Bartlová vždy projevovala kritického ducha způsobem, který je v České kotlině vzácný. (Shodou okolností právě čtu, s trestuhodným zpožděním, některé dosud nepřečtené studie ze souboru, který vřele doporučuji: BARTLOVÁ, Milena. Naše, národní umění : Studie z dějin dějepisu umění. Brno : Společnost pro odbornou literaturu – Barrister & Principal – Filosofická fakulta Masarykovy University – Seminář dějin umění, 2009.) K našim aktuálním protestům publikovala v Deníku Referendum nejpronikavější text, který dosud na toto téma z akademické obce vyšel:
http://denikreferendum.cz/clanek/12675-dobes-v-nas-proti-cemu-a-za-co-demonstruji-cesti-studenti
Mám své oblíbené autorky a autory i v blogosféře a bezkonkurenčně nejoblíbenější z nich je Alena Zemančíková. Každým dalším textem potvrzuje mé přesvědčení, že chytré ženy vidí svět lépe a stejně tak lépe o něm myslí a vypovídají. Nesnáším stavy bezmocného vzteku, příznačné naopak pro nás muže. Když jsem se cítil zvlášť znečištěn vlastní reakcí na srabácká podpásová svinstva mi nadřízeného ministra a prezidenta nás všech (v aktuálním případě píšu prezident bez problémů, které s tím jinak mám), pomohl mi tento text mé oblíbené autorky: http://denikreferendum.cz/clanek/12650-pokladni-v-supermarketu
Vím, je to nevyvážené, dnes povinnost. S tím mám také potíž, nevěřím na to. + a – se vzájemně vyruší a výsledek? 0, absence názoru, sterilita, hladký provoz. Já raději písek v soukolí. Jeden text dalšího autora, jehož myšlení je mi blízké, Ondřeje Vaculíka: http://denikreferendum.cz/clanek/12487-u-slabych-jsem-se-stal-slabym
Když vidím datum zveřejnění, je to vlastně už skoro měsíc staré. Vzpomenete si ale po měsíci na článek z některého z řídkých občanských sedativ, v něž se proměnil český tisk?
Všechny odkazy jsou nevyváženě na Deník Referendum. To je na mne, jinam už skoro nechodím. Nepotřebuji mít své vnímání světa vyvážené, rád si o něm myslím své.

1 komentář »

  1. Pane doktore, děkuji. Vždycky potěšíte.

    komentář od Fraňková S. — Březen 8, 2012 @ 6:16 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Zanechat Odpověď

Blog na WordPress.com.

