Czumalova nástěnka

Listopad 12, 2012

DVĚ NALEZENÉ DROBNOSTI K ŽIŽKOVU

Filed under: K POSLEDNÍ PERIPATETICKÉ PŘEDNÁŠCE — V. Cz. @ 12:35 am

Na fotografii z roku 1936 je usedlost Bezovka na samém konci své existence: Stála v cestě novému komunikačnímu spojení Prokopovy ulice a Olšanského náměstí.

Mám na peripatetických přednáškách rád jak fázi přípravnou, laskavě začínající příjemnými procházkami a končící stresem poslední noci, tak to, co po nich následuje: Po sobotě, která mě vždy povznese i vyčerpá, přijde noc, kdy tělo spí, ale mozek odmítá vypnout a vrací mi tváře, domy, rozhovory, situace, emoce… Ideální je následující vzácná neděle, kdy akutně nemusím nic dohánět k pondělnímu termínu a mohu se vrátit k tomu, co jsem nestihl v noci z pátku na sobotu, co mi došlo teprve, když jsem o tom mluvil, a hlavně k otázkám, na něž jsem neuměl dostatečně odpovědět, a inspiracím z nich a dalších reakcí. Snažím se opravit a doplnit poznámky s naivní představou, že je ještě mnohokrát upotřebím. Není mi samozřejmě taková neděle darována po každé peripatetické přednášce, většinou si musím sobotu radosti rychle napracovat, ale dnes, na svátek sv. Martina, jsem si ji dopřál. Našel jsem díky tomu v počítači dva zapomenuté soubory. Ten první je esejík, který jsem napsal v roce 2008 nebo 2009 jako úvod ke katalogu výstavy Dnešní Žižkov, výsledku dílny Svazu českých fotografů. Dílna byla mimochodem jedním z impulsů tehdy odstartovaného nového cyklu peripatetických přednášek a na dílnách se s velkou chutí podílím dodnes. Jak jsem tehdy hledal možná fotografická témata, zpracoval jsem si stručně žižkovské usedlosti. Rovněž přikládám.

Zizkov

Zizkovske usedlosti

 

Napsat komentář »

Zatím nemáte žádné komentáře.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Zanechat Odpověď

Vytvořte si zdarma webové stránky nebo blog na WordPress.com.

