Czumalova nástěnka

Leden 13, 2013

DAVID ANEB O NADĚJI

Filed under: MIMO RUBRIKY — V. Cz. @ 12:28 am

8086

Orazio Gentileschi: David a Goliáš, 1605 – 1607, olej, plátno, 185,5 × 136 cm, Dublin, National Gallery of Ireland

 Chtěl jsem to prostě nechat být, maje na mysli oblíbenou volební povídku Jaroslava Haška o morálním vítězství. Ale dostal jsem právě zlomyslný e-mail od člověka, jemuž jsem nedávno pracně vysvětloval, že jeho knížecí kandidát nepředstavuje budoucí havlovskou naději, ale stávající klausovskou beznaději. Triumfoval na téma prohry levicových intelektuálů a Táni Fischerové. Asi by nepochopil, jak jsem vděčný statečné ženě, která nám ukázala, že čistota, slušnost a víra v humanitu ještě nejsou tak úplně bez šance. Ta osamocená křehká bytost, kandidátka opravdu občanská, dokázala porazit kandidáta nejsilnější a vládnoucí neobčanské a nedemokratické  strany. O blbém bobošíkovském populismu nemluvě. Naděje, která pro mne vyvažuje i beznaděj druhého kola prezidentské volby. Potřebuji své hrdiny a mám raději ty jemné krásy Davidovy. Můj hrdina se jmenuje Táňa Fischerová. Myslím, že jsme vyhráli.

Napsat komentář »

Zatím nemáte žádné komentáře.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Zanechat Odpověď

Blog na WordPress.com.

