Czumalova nástěnka

Březen 3, 2013

KRUH SE UZAVĚL

Filed under: K POSLEDNÍ PERIPATETICKÉ PŘEDNÁŠCE — V. Cz. @ 11:57 pm

OLYMPUS DIGITAL CAMERANechal jsem se přesvědčit, tedy nezbývá, než dodržet slovo a zveřejnit jednu fotografii. V sobotu 2. března 2013 se uzavřel kruh, už jsme v Libni při stejné příležitosti byli a ta fotografie spojuje dva toho pamětníky. Bylo 9. ledna 2009 15:08:55 (výhoda digitální fotografie), na Karlově naměřili -11,3˚ C, v Libuši -13,8˚ C, ve Kbelích dokonce -14,0˚ C. Gestikuloval jsem zřejmě ještě více než obvykle, abych neomrzl, vášnivě něco vykládal o pomníku dr. Jana Podlipného a dr. Pavla Vrbová mě při tom fotografovala. Nejen, že mě ta fotografie velmi pobavila, začalo mi docházet, jak skvělá fotografka její autorka je. Ten snímek není nahraný, na to bych jednak při výkladu neměl kapacitu, jednak to chce profesionalitu, jíž ani stínem nedisponuji. Dneska mám celkem solidní sbírku fotografií dr. Pavly Vrbové, na nichž nejsem, a kdyby se naplnil můj tajný sen, že bych byl kurátorem její souborné výstavy, sestavil bych kolekci samozřejmě výhradně z takových. Roland Barthes má v Le chambre claire brilantní analýzu pocitů člověka fotografovaného, po níž se mi do analýzy pocitů vlastních věru nechce. Nehledím na sebe rád a navíc mám za sebou drastickou zkušenost ze studijních exkurzí FAMU, kdy mi bylo zprvu, ještě naivnímu, zjišťovat, že studenti zásadně nefotografují úžasné stavby, které jim ukazuji, ale nanejvýš mne v krajně pitvorných pozicích před nimi. Zvykl jsem si natolik, že rád vzpomínám na exkurzi, kde se skupina dnes elitních fotografů rozhodla být na každé fotografii na oné exkurzi pořízené. Za ta léta tak mám snímků, na nichž z dopuštění jsem, plný počítač. Rád ale konstatuji, že zde přítomná fotografie v oné ostré konkurenci plně obstojí.

Fotografie © Dr. Pavla Vrbová 2009
Jakékoliv další použití a šíření fotografie není možné bez souhlasu autorky, o nějž lze požádat na adrese Pavla.Vrbova@seznam.cz, i když si v tomto případě neumím představit, že by toho někdo využil.

 

Napsat komentář »

Zatím nemáte žádné komentáře.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Zanechat Odpověď

Vytvořte si zdarma webové stránky nebo blog na WordPress.com.

