Czumalova nástěnka

Listopad 17, 2013

POČÁTKY MÉ UMĚLECKÉ DRÁHY ANEB ČASNÉ TRAUMA

Filed under: Z MÉHO ŽIVOTA — V. Cz. @ 7:02 pm

vy029

Vyhlásil jsem sice pro tuto rubriku rezignaci na chronologii, ale to, co reprodukuji, je nejstarší dochovaná kresba z mé ruky. Zachycuje možná prvotní trauma, jehož stopu cítím dodnes: Ničeho se nebojím, zubaře ale docela ano. Bývalo to ještě horší, celou mou školní docházku provázely dvě hrůzy: z tělocviku a z pravidelných půlročních zubařských prohlídek. Můj strýc Roman, lékař, který u nás bydlel, když jsem byl malý, vzbudil zájem rodičů o mé první výtvarné pokusy. Tatínek sice kresbu svým úhledným písmem pečlivě popsal a rodiče pak i nadále dbali, aby mé výtvory nepostrádaly název, většinou mnou určený, ale nikdy je nedatovali. Jako historika umění mě to samozřejmě znepokojuje, mohu připojit jen obvyklou alibistickou dataci „po roce 1954“ nebo velkorysé „2. polovina 20. století“. Je to sice správně, ale na nic.

komentáře 2 »

  1. Na ten věk úžasná kreativita! Jen by mě zajímalo, jestli by to Vládíček dnes zvládl lépe….. Přidrzle zdraví Renata F.

    komentář od Renata — Listopad 21, 2013 @ 1:28 pm

    • To si pište, že ne! Lepšího jsem už nic ve svém plodném výtvarném životě nevytvořil.
      Vládíček

      komentář od V. Cz. — Listopad 22, 2013 @ 6:00 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Zanechat Odpověď

Blog na WordPress.com.

