Czumalova nástěnka

Listopad 24, 2013

MŮJ L’ARRIVÉE D’UN TRAIN EN GARE DE LA CIOTAT

Filed under: Z MÉHO ŽIVOTA — V. Cz. @ 7:24 pm

vy031
Nerad lovím podruhé ve stejném rybníčku, ale Renatin ohlas mě pudí zveřejnit ještě kresbu, jíž jsem na stejném dvojlistu, kde se dochoval záznam mého zubolékařského traumatu, denaturoval strýčkovou rukou psaný recept na jablka v županu. Později už jsem nikdy nedosáhl tak expresivního výrazu tak skromnými prostředky. A že jsem se v dobách, kdy se mi zanítila výtvarná ambice, něco nasnažil. Ze srovnání s jinými kresbami soudím, že jde o drtivý dojem z projíždějícího vlaku a možná rodičovským varováním posílený pocit ohrožení. Lokomotiva a parní válec se v mých dětských kresbách spolu s kombajnem a Tatrou 111 vyskytují častěji než cokoliv jiného. Tady zřejmě nic traumatického, vlaku se nebojím, naopak je to můj nejoblíbenější dopravní prostředek, krásou parních lokomotiv jsem uhranut stále více a hodně ve mně uvízlo z poesie malého nádraží, kde jsem jako železničářův vnuk trávil nemálo času.

1 komentář »

  1. Ještě, že k tomu píšete ty vysvětlující komentáře! Já jsem v tom na první shlédnutí viděla zjevný falický symbol a již jsem se chystala to malující pachole patřičně okomentovat… Hm, teď ovšem musím kriticky nahlédnout do vlastních řad. Sakra, sakra, měla bych se nad sebou zamyslet a každý den si jako mantru opakovat slova klasikova: Freude, Freude, Freude, vždycky na tě dojde! Ovšem ten obrázek v levém dolním rohu vypadá jako čerstvě rozjetý čert jukající z rákosí. Renata

    komentář od Renata — Listopad 27, 2013 @ 1:37 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Zanechat Odpověď

Blog na WordPress.com.

