Czumalova nástěnka

Listopad 10, 2014

U3V FS ČVUT PAMÁTKY VELKÉ PRAHY – PŘEDNÁŠKA 11. LISTOPADU 2014

Filed under: U3V ČVUT PAMÁTKY VELKÉ PRAHY — V. Cz. @ 6:22 pm

VypichVypich je divné místo. Dojem z něj mám léta pojmenován dvojverším z jednoho písňového textu Jiřího Suchého: Na Vypichu kous´mě pes / I like jazz. Pláň přeškrtaná dopravními stokami, kde fouká snad nejvíce z celé Prahy, měla v dobách mé studentské mladosti zvláštní poesii. Torza kaplí poutní cesty do Hájku, mezi hromadami vyvezené suti ostružiny, samota těžko v Praze dosažitelná. Nedávno se mi ta léta připomněla, když jsem Vypich spatřil několik dní po monstrózním koncertu skupiny Kabát. Tehdy jsem to už viděl: Pustinu Vypichu náhle zaplavily vojenské stany a vojáci tu v blátě očekávali, až budou moci svá povinně opálená těla, oděná jen do bílých trenýrek, synchronizovaně vrhnout do bláta strahovského. Když odtáhli, procházel jsem, už tehdy fascinován zánikem, znovu opuštěnou plání a myslel na bělohorské bojiště.
Ve 2. dílu skvělého díla Pavla Fojtíka Zmizelá Praha. Tramvaje a tramvajové tratě jsem našel fotografii Jiřího Čermáka z 6. února 1971. Přesně tak si první setkání s Vypichem pamatuje má paměť vizuální i emocionální. To velké vypišské nic je už dnes zastavěno obytnými domy a komerčním centrem Vypich (Pavel Obermann, Milan Hrůza / A+R systém – Radomír Kaman / Znojmoprojekt 2009). Ale nebojte se, nebude to jen o Vypichu.

V ÚTERÝ 11. LISTOPADU 2014 SE SEJDEME V OBVYKLÝCH 14.00 NA KONEČNÉ TRAMVAJE Č. 22 BÍLÁ HORA. TĚŠÍM SE NA VÁS.

Napsat komentář »

Zatím nemáte žádné komentáře.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Zanechat Odpověď

Vytvořte si zdarma webové stránky nebo blog na WordPress.com.

